Efteling wil door kanaal en content innovatie de impact van haar karakters en verhalen vergroten en zoekt hiervoor een innovatief concept.

Services

Visual Design
Video & animatie
Concept

Vraag

De Efteling wil kinderen en volwassenen bereiken door haar karakters en verhalen. De Efteling wil haar storytelling innoveren door haar karakters en verhalen te verdiepen in interactieve game concepten. Er moet een interactief game concept voor kinderen (6-12 jaar) worden ontwikkeld dat aansluit bij de wereld van de Efteling.
 
De Efteling is één van de oudste themaparken van de wereld en is qua bezoekersaantallen en oppervlakte het grootste attractiepark van de Benelux.
 

Concept

Droozle; ervaren en leren in een wereld vol wonderen.
 
In de Efteling zit storytelling in het DNA en dan met name het vertellen van sprookjes. In het Droozle concept komen de verhalen van de Efteling met interactieve casual en edu game concepten tot leven. In de wereld van de Efteling komen mythes, verhalen, folklore en sprookjes samen. Immersie en interactiviteit ontmoeten elkaar in Droozle; Speel het avontuur van de Baron 1898. Vlieg 3D met de Roc. Maak je eigen Aquanuara show.
 
Wist je dat? De naam Efteling is afgeleid van E(e)rsteling, de naam van de herberg die vroeger in dit gebied stond.

Resultaat

Het interactieve Game en Edu Game Concept Droozle met Efteling karakters is visueel, didactisch en technisch uitgewerkt voor de Efteling.

Meer weten?

Andries van Vugt