Dolfje Weerwolfje: game, app, website

Een geslaagde samenwerking met o.a. Uitgeverij Leopold, Zwijsen, SNS Reaal en Stichting Lezen en Schrijven voor het realiseren en ontwikkelen van diverse digitale middelen voor leren, bewustwording en plezier resulteerde in een digitaal 'pop-up' boek en game met een spannend (te lezen) verhaal met Dolfje Weerwolfje.

User Experience Design
Visual Design
Front-end Development
Back-end Development
Video & animatie
Concept
E-Learning

Aanleiding

Om het lezen bij kinderen te stimuleren en leuk te maken is Organiq gevraagd om spelenderwijs leesmotivatie te stimuleren en leesachterstand weg te werken. 'Wrow', zou Dolfje zeggen!

Concept

Dolfje Weerwolfje is een van de meest succesvolle en bekendste kinderhelden van de afgelopen 20 jaar. Er zijn miljoenen boeken verkocht in diverse landen, er is een film en een musical over Dolfje gemaakt. De geestelijk vader, schrijver en muzikant Paul van Loon heeft ook vele andere successen op zijn naam staan waaronder 'Foeksia', 'Ravelijn (uit de Efteling)' en de 'Griezelbus'.
 

Organiq bedacht een digitaal 'pop-up' boek en game met een spannend (te lezen) verhaal, een viertal interactieve boekpagina's en diverse spellen en beloningen.

Resultaat

Een geslaagde samenwerking met o.a. Uitgeverij Leopold, Zwijsen, SNS Reaal en de Stichting Lezen en Schrijven voor het realiseren en ontwikkelen van diverse digitale middelen voor leren, bewustwording en plezier.

Inmiddels produceert Organiq ook de website van Paul van Loon, de website van Kikker, Dolfje Weerwolfje.

Meer weten?

Andries van Vugt