KLM wil haar klanten op een innovatieve manier bewust maken van haar wereldwijde netwerk en haar focus op klanttevredenheid en customer delight. KLM maakt gebruik van Facebook om met haar klanten te communiceren en zoekt naar een manier, om binnen de (technische) randvoorwaarden van dit platform, haar klanten te verrassen en tegelijkertijd te informeren in de KLM-klantinteractie.
In de KLM Facebook Flyer game bestuurt de speler een vliegtuig uit de KLM vloot. De speler is de piloot van een vliegtuig uit de vloot en vliegt in de game op-een-volgende vluchten. Dit concept sluit goed aan bij KLM als maatschappij die direct vliegt naar 150 bestemmingen zonder overstap.
Klanttevredenheid is het doel van de speler. Dit doet de speler door:
Te zorgen dat de vlucht op tijd vliegt. (\Pay-off: KLM is nummer 1 in punctualiteit.)
Te zorgen voor een rustige vlucht. (Pay-off: KLM staat voor u klaar, ook tijdens sneeuw en storm. Als dingen niet lopen zoals geplant zoekt KLM een oplossing.)
De lengte van de vlucht is afhankelijk van de afstand. De moeilijkheid van het vliegspel wordt bepaald door de weersomstandigheden en of de speler in het donker vliegt.
De vliegresultaten uit de KLM Flyer Game zijn door de spelers te delen via diverse Social Media kanalen. Zo wordt de speelmotivatie én KLM brandexposure vergroot.
De speler ziet door dit spel welke vluchten KLM verzorgt door zijn wereldwijde netwerk en dat klanttevredenheid in hoog vaandel staat voor KLM. Zo wordt de speler uitgedaagd zelf de touwtjes in handen te nemen en te zorgen voor de kwaliteit waar KLM voor staat.
Wist je dat?
In 2020 vonden er 350 duizend vliegtuigbewegingen plaats van en naar de vijf Nederlandse nationale luchthavens.
Het KLM Flyer game concept is visueel, didactisch en technisch uitgewerkt voor KLM/LittleChicken.