De Isolatiebranche worstelt met een flink tekort aan vakmensen én, als onderdeel van de bouwsector, met een vrij slecht imago. Organiq heeft gewerkt aan een innovatieve, motiverende en aansprekende arbeidstoeleiding en werving voor jongeren.

Services

User Experience Design
Front-end Development
Back-end Development
Video & animatie
E-Learning
Experience show

Vraag

Veel ervaren vakmensen verlaten de bouwsector en gaan met pensioen. Steeds minder jongeren zijn geïnteresseerd in een baan in de bouw terwijl er een groeiende vraag is naar meer mensen.

Hoe maak je het aantrekkelijk om jongeren te interesseren voor een baan in de sector en je organisatie zo in te richten dat jouw medewerkers optimaal kunnen presteren?

Concept

Ontwikkeling van een wervingsgame die jongeren de bouw- en isolatiesector laat ervaren zonder drempels op te werpen. Doelgroep zijn leerlingen van het vmbo en praktijkonderwijs die nog leerplichtig zijn en een vervolgopleiding moeten kiezen. Aan de ene kant maken deze jongeren kennis met de sector, aan de andere kant worden ze door het spelen van scenario’s getest op hun geschiktheid. Na het met goed resultaat uitspelen van de interactieve wervingsgame kan een online introductieopleiding via e-learning en een opleiding op de werkvloer gestart worden.

Via een gamified assessment ervaren of je geschikt bent voor een baan in de isolatiesector? En – als het antwoord ‘ja’ is – meteen op sollicitatiegesprek bij een werkgever? 

Resultaat

Het eindresultaat is een interactieve online serious game: www.ikgahetmaken.nl die als wervingscampagne en ontwikkelprogramma dient voor het beroep van isoleerder. De tool is eind juni 2020 gelanceerd.

Meer weten?

Andries van Vugt