We vroegen ons af, samen met DTV Consultants, of het mogelijk zou zijn om een gamified oplossing te realiseren die mogelijk het fileprobleem zou kunnen reduceren met 20% zonder betaling van contante gelden. De simpele insteek: van de 5 dagen er 1 anders invullen (lees geen auto) en dat realiseren door 'peer pressure, gaming en nudging'.
DTV is een verkeerskundig adviesbureau gericht op verkeer, verkeerstechniek of verkeersgedrag dat werkt aan een wereld waarin veilige en duurzame mobiliteit vanzelfsprekend is.
V5N4 gebruikt game mechanics die de potentie hebben om iedere administratieve tool te veranderen in een gamified solution.
Meer gamification? Lees onze white paper. Specifiek gezien gebruikt het beloningsstructuren en groepsbelangen om iedereen zowel persoonlijk als op groepsniveau aan te sporen. Bijvoorbeeld, als je een keer de fiets pakt krijg je punten en speel je wellicht een nieuwe avatar vrij, maar als je altijd met de fiets gaat kan je het bedrijfsrecord proberen te verbreken of proberen met je afdeling beter te presteren dan de rest.
Wist je dat?
Regelmatig fietsen naar het werk verhoogt de fitheid met gemiddeld 13%. Dit is vergelijkbaar met het effect van regelmatig sporten (bijvoorbeeld 1-2 keer per week fitnessen).
Het onderzoek van TNO, de UvA, Erasmus Universiteit laat zien dat gedurende de speelperiode er inderdaad een 20% vermindering is in autogebruik. Beter nog, deze vermindering blijft ook na de speelperiode voor lange tijd zichtbaar (8%-12%). Dit laat zien dat gedragsverandering succesvol behaald is door toepassing van gamification. De Intertraffic Innovation Award en diverse andere prijzen en nominaties geeft aan dat het kan!
Van5Naar4 wordt inmiddels ingezet in 9 landen in de EU, USA en Nieuw Zeeland als het alternatief om intrinsiek bij te dragen aan de oplossing van het file probleem door slim te reizen en te werken.
Playing is believing! Neem contact met ons op.