Hoe kunnen we leerlingen op een leuke manier inzicht geven in de uitdagingen van de uitdagingen van schone groene energie (wind, water en zon) voor het energienet. Wat is de energiebalans? En waarom is dat zo uitdagend op basis van variabel aanbod van duurzame energie?
Het behalen van de leerdoelen (complicaties variabele energie) onder de doelgroep lukte niet voldoende met een bestaande educatieve game “Lights On”. Daarbij miste het bestaande spel “getimede leermomenten”, waardoor het te spelen was zonder directe leerervaring. Daarop werd een nieuwe educatie game uitgevraagd.
Organiq ontwikkelde een innovatief gameconcept afgestemd op de doelgroep en leerdoelen.
Alliander ontwikkelt en beheert energienetten en levert voor ruim drie miljoen Nederlandse huishoudens en bedrijven elektriciteit, gas en warmte.
De wereld is veranderd. Waar GRIDMAN het eerst (in een tijd van kolencentrales) rustig aan kon doen, is het nu, 2028 een tijd van groene, schone, variabele energie, aan hem om slimmer met energie om te gaan!
Een SmartGrid stelt GRIDMAN in staat om de behoeften van de bewoners af te stemmen op de aangeleverde energie.
GRIDMAN Is een serious game waarin geplande leermomenten ongemerkt zorgen voor het effectief bereiken van de leerdoelen:
Wist je dat?
Je tot wel € 100 per jaar besparen door zoveel mogelijk elektrische apparaten echt uit, in plaats van op stand-by te zetten.
Het GRIDMAN concept is visueel, didactisch en technisch uitgewerkt voor Alliander.