Voeding, gewicht en gezondheid zijn grote uitdagingen voor onze samenleving. Jong geleerd is oud gedaan leert het gezegde al. Zo is er veel aandacht voor jongeren. Overgewicht en gezonde voeding is allesbehalve eenvoudig weten we inmiddels. Zeker in een wereld waar verleidingen overal op de loer liggen. In het kader van Tech-for-Good is nagedacht over een Applied Game gericht op het voorkomen van overgewicht en het nadenken over gezonde voeding.
De Vette Game zet in op een positieve benadering. Geen opgeheven vingertje maar juist bewustwording, door middel van de gameplay, dat voeding, beweging en gewicht met elkaar verbonden zijn. Dat je keuzes kunt maken elke dag opnieuw.
De gameplay van de serious game plaatst de spelers in een interactieve wereld waar ze puzzels moeten oplossen. Dik, dun, gemiddeld, alle lichaamstypes zijn ze nodig om tot de oplossing te komen. Door voeding en beweging kan de speler met zijn Avatar de puzzels in de wereld oplossen.
Wist je dat?
Van de kinderen van 4 tot en met 17 jaar oud had 14,7% in 2020 overgewicht , waarvan 12,2% matig overgewicht en 2,5% ernstig overgewicht (obesitas).
De Vette Game sluit aan bij de belevingswereld van de doelgroep (groep 6, 7 en 8) door middel van digitale middelen, gamification en een positieve benadering om de impact te maximeren.