Wij willen kinderen in groep 7 en 8 het concept van 'verzekeren' bijbrengen en ze al kennis laten maken met de risico's in het leven en de mogelijke maatregelen. Kunnen jullie ons huidige analoge bordspel vervangen voor een gamified, digitale, educatieve game geschikt voor Digiborden op basisscholen?
Het nieuwe FixJeRisk concept wordt in groepjes in de klas gespeeld. Na overleg kiest elk groepje de naar hun idee beste verzekeringen voor een komende gebeurtenis. Deze gebeurtenissen zijn 'random' en worden bepaald door het Rad van Avontuur. De groep die zich het best verzekerd wint!
FixJeRisk is inmiddels al enkele jaren een succes. Kosten zijn bespaard door het analoge bordspel te vervangen, maar de kinderen vinden de nieuwe game ook veel leuker! FixJeRisk is gespeeld in circa 10.000 klassen (groep 7 en 8) en krijgt een 9 van de kinderen en de (gast)docenten. We blijven de educatieve game verbeteren op basis van feedback en nieuwe ideeën plus actuele ontwikkelingen. Hulde aan onze klant dat zij begrijpen dat dit soort applicaties continue moeten worden onderhouden, verbeterd kunnen worden en dan nog leuker en effectiever zijn. FixJeRisk wordt elk jaar gespeeld in 'de week van het geld' ondersteund door o.a. Konining Maxima en vele bedrijven, scholen en instanties.
Wij hebben een oplossing ontwikkeld geschikt voor Digiboards. In huis gemaakte tekeningen, animaties, audio en het gehele game design maken FixJeRisk tot een heel gaaf geheel.
In 2021 is er ook een volledig media ondersteunde versie van de game, met uitleg video’s, FAQ en video’s met onverwachte “Even Apeldoorn Momenten” ontwikkeld en live gegaan.